Marjo Yli-Kiikka, Fort Benning, GA, USA

10.4.2007

50 metrin rata ennen kisojen alkua. Takana näkyy 300 metrin taulut.
Marjon asentokarsintatulos
Suomipoika rentoutuu kisojen jälkeen (kuvassa Henri Häkkinen)
Välillä hieman tuulahtelikin

Marjo Yli-Kiikka käväisi ampumassa maailman cupin Amerikan Yhdysvalloissa.

Tämän vuoden ensimmäinen maailman cup ammuttiin Fort Benningissä, Georgian osavaltiossa Yhdysvalloissa. Aikaeroa Suomeen oli 7 tuntia, joten käytännössä kilpailut käytiin iltapäivällä tai myöhään illalla Suomen aikaa.

Naisten ilmakiväärissä Marjo ampui tuloksen 394 pistettä ja sijoittui 20. sijalle. Alkusarjoissa oli hieman vaikeuksia (98,97), mutta onnistuneen asennon uusintaoton jälkeen alkoi sujua hieman paremmin (100,99).

Asentokilpailussa käytiin ensin karsintakisa, jossa Marjo ampui hienosti 581 pistettä (makuu 197, pysty 193, polvi 191). Tämä oikeutti jatkoon pääsyyn helposti. Varsinaisessa kisassa seuraavana päivänä tuli tulos 575 (makuu 199, pysty 190, polvi 186). Lopulliseksi sijaluvuksi tällä tuloksella tuli 24.

´Aikaisemmissa maailmancupeissa tulokset eivät ole millään ylittäneet 572 pistettä jostain syystä. Nyt olen todella tyytyväinen karsintakisan tulokseeni ja varsinainen kisakin sujui hyvin polvesta huolimatta. Positiivinen kauden avaus ulkoradoilla joka tapauksessa', Marjo kertoo.

Seuraava kisa Marjolla on Australian Sydneyssä järjestettävä maailman cup, kisapäivät siellä ovat 27-29.4. Näitä kisoja edeltää korkeanpaikan leiri Bangkokissa, jonne Marjo matkustaa 16.4. Tulospalvelu yritetään saada toimimaan myös sieltä.