Mikko Välimaa ja Marjo Yli-Kiikka SM-mitalisteja

6.8.2007

Kontiolahti 2-5.8.2007

SM-kisojen ensimmäisenä päivänä Imaslaisten mitalitili aukesi komeasti, kun seuramme ampuja Mikko Välimaa otti SM-pronssia tuloksella 581 sarjassa Y17.

Laji oli 60 laukausta makuulta. Kilpailu oli varsin tiukka, sillä hopeaa ampunut järjestävän seuran Tuomas Ratilainen ja Nokiaa edustava Teemu Lipponen ampuivat Mikon lisäksi saman tuloksen. Sääntöjen mukaan viimeinen sarja ratkaisee ja sen oli Tuomas Ratilainen ampunut pisteen paremmin kuin Mikko.

Y15-sarjassa Jussi Palo taisteli tuulisessa kelissä tuloksen 366 ja sijoittui sijalle 22. Tällä kertaa osanottajia oli mukavasti 30. Huomenna pojat kamppailevat asentokisassa klo 13.15.

SM-kisojen toinen päivä. Seuramme pojilla oli vuorossa toinen kilpailupäivä asentokisojen merkeissä. Y17-sarjassa eilisen pronssimitalistimme Mikko Välimaa ampui tuloksen 515 pistettä ja sijoittui sijaluvulle 11. Sarjan voitti Kankaanpään Juho Kurki, 560 pistettä. Y15-sarjan edustajamme Jussi Palo taituroi tuloksen 252 ja oli 10. Huomionarvoista oli Jussin polvisarja, joka oli komiat 90 pistettä! Kilpailun voitti Jussi Mouhu Mikkelistä, 277 pistettä.

SM-kisojen kolmas päivä. Kilpailuissa siirryttiin lauantaina yleiseen ja naisten sarjoihin ja päivän aloitti naisten asentokisa. Siinä edustajamme Marjo Yli-Kiikka ampui peruskisassa tuloksen 581 ja pääsi jatkoon finaaliin sijaluvulta 2. Saman tuloksen ampui myös Myllykosken Viivi Koivu, mutta viimeisen polvisarjan perusteella Viivi lähti sijalta kolme. Osat vaihtuivat kisan aikana siten, että Viivi ampui huikean finaalin (tasan 100 pistettä) ja Marjon oli tyytyminen tulokseen 97,6. Marjolle siis tästä kisasta SM-pronssia! Kilpailun voitti Tiia Törmälä tuloksella 585+99,8. Yleisessä sarjassa seuramme Pekka Saari ylsi myöskin finaaliin täysottelussa tuloksella 1148. Seitsemäntenä lähtenyt ja loppupeleissä myöskin seitsemänneksi sijoittunut Pekka ampui tuloksen 1148+97,1.

SM-kisojen neljäs päivä. Sunnuntaina 5.8. ammuttiin makuukisoja. Yleisessä sarjassa aamun ensimmäisessä karsintaerässä ampui Mika Norolampi, joka sai tuloksen 571. Tämä ei valitettavasti riittänyt jatkoon ja Mikan kisa päättyi tähän. Toki olemme tottuneet näkemään Mikalta parempia makuutuloksia, niitä voi esitellä vaikkapa sitten Kyröön Maljassa... Toisessa karsintaerässä ampui Pekka Saari. Hän sai mukavasti 596 pistettä ja pääsi kirkkaasti loppukilpailuun. Strategioita hioen Pekka sai huilata pari tuntia, sillä tässä välissä ammuttiin naisten makuukisa. Siinä Marjo Yli-Kiikka saalisti väreilevässä kelissä tuloksen 591 ja sijoittui toiseksi!. Marjo voitti tasatuloksella Tiia Törmälän, joka ampui viimeisen sarjan pisteen heikommin. Naisten sarjan voitti Lempäälän Hanna-Kaija Nieminen. Marjon mitalien värit hiukan himmenivät viime vuodesta, mutta se auttaa vaan petraamaan treenaamista ensi vuoteen. Hampaankolo on joskus kiva asia, jos sinne jää jotain. Kilpailut päättyivät yleisen sarjan makuun loppukilpailuun. Pekka ampui tuloksen 593+102,6, jolla noustiin yksi pykälä kuudennelta sijalta viidenneksi. Treeniä, Pekka, treeniä...

Imaksen mitalisaldoksi tuli siin kolme henkilökohtaista mitalia (yksi hopea ja kaksi pronssia). Yleisen sarjan makuujoukkueemme sijoittui seitsemänneksi tuloksella 1758 (Mika, Pekka, Marjo).

IMAS onnittelee mitalisteja ja kiittää kaikkia osallistujia! Ensi vuonna mitellään taas!

Tuloksia ja kisakuvia voi tutkiskella Joensuun Ampujien sivuilta: www.personal.inet.fi/yhdistys/ja