IMAS edustettuna Isonkyrön ensimmäisellä jotoksella 9.10.2010

13.10.2010

Hopia ei ole häpiä! Leikkimielisessä kisassa toiseksi sijoittunut Imaksen tiimi.
Isonkyrön maisemia kelpaa ihailla. Miksi lähteä merta edemmäs kalaan?
Reitin varrelle oli ripoteltu aluetta koskevia historiallisia tietoiskuja.
Eväät maistuvat aina paremmilta ulkoilmassa nautittuna.

Lokakuun 9. päivä järjestettiin Isonkyrön ensimmäinen jotos kuulaassa syyssäässä. Tapahtuman järjestäjinä olivat Isonkyrön maanpuolustusjärjestöt, reserviupseerikerho, reserviläisyhdistys ja maanpuolustusnaiset.

Patikoitava matka oli reilut yhdeksän kilometriä ja maasto oli pääosin helppokulkuista, osin suota, pitkospuita ja metsäteitä. Reitin varrelle oli ripoteltu tehtävärasteja, joissa joukkueittain sai mitata tietämystään metsäluonnosta, taitojaan ensiavussa, etäisyyden määrittämisessä, retkikeittimen kasaamisessa ja ammunnassa. Joukkueen 2-4 henkilöä sai muodostaa vapaasti yhdistyksistä, perheistä tai kavereittain. Aikarajaa ei ollut, vaan tarkoitus oli nauttia luonnosta, maisemista ja kiireettömyydestä. Matkan varrella olleessa laavussa sai hengähtää, paistaa makkaraa ja syödä eväitä. Jotoksen lähtö ja maali olivat Tuurala-Palon metsästysseuran Ruusupurolla sijaitsevalla Hangasmajalla.

IMAS:ta edustivat tiimi Jari Palo, Virpi Palo ja Marjo Yli-Kiikka. He sijoittuivat joukkueena hienosti toiseksi. Palkintoina olivat yhteinen retkijakkara ja henkilökohtainen moderni makkaratikku. Näitähän pitää päästä testaamaan viimeistään ensi vuonna Isonkyrön toisella jotoksella!